Att jobba som assistent

För oss är våra medarbetare mycket viktiga. De är nyckelpersoner i vår verksamhet och de som ytterst påverkar hur våra kunders assistans fungerar. Därför vill vi att våra medarbetare ska känna sig uppskattade och trivas med sitt arbete och med oss som arbetsgivare. Vi erbjuder dig stöd och uppbackning när du behöver det. Hos oss får du möjlighet att växa i din yrkesroll och som medarbetare har du goda anställningsvillkor.

Arbetsmiljö

Målet med vårt arbete gällande arbetsmiljö är främst att förhindra skador och ohälsa på grund av dåliga arbetsvillkor.

Arbetsmotivationen, trivseln och samverkan ska främjas.

De anställdas utveckling och inflytande i arbetet ska också öka. För att verksamheten ska fungera väl måste både arbetsgivaren och arbetstagaren arbeta tillsammans med arbetsmiljöfrågorna.

Det är viktigt att komma ihåg att kraven på god arbetsmiljö kan kollidera med anställda och kunders krav på service och effektivitet. Det är därför viktigt att vi skapar en medvetenhet om god arbetsmiljö. Utan denna förståelse kommer det vara svårt att få arbetstagaren och kunden att acceptera en god arbetsmiljö som en nödvändighet.

Vill du veta mer?

Ett mer betydande jobb

 
Kontakta oss
Du kan även kontakta oss via
Telefon: 010-788 12 80
Mail: info@lssgs.se
ASSISTANS
OM OSS
KONTAKT

© 2018 LSS Göteborgs Stad AB  ·  Alla rättigheter reserverade  ·  Huvudkontor: von Utfallsgatan 1, 415 05 Göteborg  ·  Organisationsnummer: 556780-9271  ·  Läs mer om vår Datapolicy

En del av

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Google+

Ett av Sveriges ledande omsorgsbolag

LSS Göteborgs Stad AB, org.nr. 556780-9271 är ett omsorgsbolag med tillstånd från Inspektionen för Vård och Omsorg